הסרת צלקות בלייזר – כל מה שחשוב שתדעו

טיפולים אסתטיים כמו הסרת צלקות בלייזר הן לרוב לא טיפולים "נחמדים", אלא כאלו המלווים בזכרון לא תקין כלשהו. או בתחושה של חוסר ביטחון. לרוב, הצלקות הן צלקות הנמצאות באיזור המפריע בפנים, בזרועות ואף מלווה בתחושה של מבוכה. החדשנות הטכנולוגית מאפשרת לנו כיום לבצע טיפולים איכותיים, לא פולשניים וכאלו המאפשרים לנו לטפל בכל סוג של צלקת, וחזרה לשגרה מהירה וקלה לאחר הטיפול.

הסרת צלקות בלייזר – כיום כבר אפשר ליהנות מטיפולים מהירים ונוחים

אנחנו ללא שום ספק, יפים כמו שאנחנו. יחד עם זאת, אם יש משהו שלא מוצא חן בעינינו בגוף בין אלו צלקות ובין אם קעקועים שעשינו ואנחנו מתחרטים עליהם אין שום סיבה שלא נשפר זאת. לכן, הטיפולים של היום מאפשרים גם הסרת קעקועים וגם הסרת נגעים בעור באופן שאינו פולשני, נגיש מהיר ונוח.

צלקות הן משהו שנגרם מטראומה או מחוויות לא נעימות. ולמרות שכל הסיטואציה של הצלקות עצמן היא לא נעימה ואף טראומטית, ישנה הקלה בכך שאפשר לטפל בהסרתן בצורה כל כך נוחה וקלה. ישנם גם ניתוחים שנעשו למטרת אסתטיקה עלולים להשאיר צלקות, ולכן חשוב לדעת שכיום אפשר להסיר אותן באמצעות טיפולי לייזר חדשניים.

גם צלקות הנגרמות בשל כוויות, או חתכים או אפילו פצעונים אפשר להסיר באמצעות טיפולי הסרת צלקות בלייזר. הטיפולים מביאים לצמצום נראות הצלקות ככל שניתן. 

הסרת צלקות בלייזר

הסרת צלקות בלייזר – אילו סוגי צלקות קיימות

ישנם מספר סוגי צלקות עיקריים שיש לשים לב אליהם, ואפשר לזהות בקלות. בכולן אפשר לטפל בלייזר, גם אם מדובר על צלקות חמורות מאד:

  • צלקת א-טרופית

זוהי צלקת שטוחה ללא גובה, ולרוב היא נגרמת בגלל חתך שטחי, אקנה או כוויה. הצלקת בצבע כתום או חום.

  • צלקת היפר טרופית

צלקת זו מורמת מעל העור ולא שטוחה לחלוטין.

  • צלקת קלואידית

צלקת זו היא כמו הצלקת ההיפר טרופית, לא שטוחה, מורמת מעט מן העור ובעלת גובה. היא מלווה בצבע ורוד או אדום בולט.

הטיפולים מתחילים כמובן בפגישת ייעוץ שבה ישנה התאמה אישית ומדויקת בהתאם לסוג העור, צבעו, ההיסטוריה הרפואית שלכם וכמובן רגישויות, אלרגיות וכל מה שיכול להפוך את התהליך לקל ומוצלח יותר.

את כל המידע הזה, הצוות חייב לדעת על מנת שיוכל להתאים שיטת הלייזר הרלוונטית לכם. חשיבות פגישת הייעוץ היא קריטית היות והרופא בוחן לעומק את סוג הצלקת וכך הרופא יוכל לוודא את עומק גל הלייזר.

פגישת הייעוץ היא גם הרגע שלכם לקבל מענה על כל השאלות האפשריות שעולות לכם בראש. וליישר באמת קו בכל מה שאתם רוצים לדעת לגבי הטיפול, לגבי התוצאות וכמובן גם לגבי הסיכונים. אל לכם לדלג על פגישת הייעוץ, היא לחלוטין למענכם, למען הצוות המטפל ולמען הטיפול שיצליח.

מהלך הטיפול בהסרת צלקות בלייזר

מהלך הטיפול מתבצע כאשר הרופא מכוון את הלייזר אל הצלקת ובכך גם יוצר חימום עדין על הצלקת. חימום זה גורם ליצירה של תאי קולגן המביאים להתכווצות ולהתחדשות של העור על הצלקת.

הטיפול בצלקות מתבצע עם חלקיקים מיקרוסקופיים על הצלקת, וכך מעמיק עד לשכבת העור האמצעית. התהליך לא כואב, אין לו תופעות לוואי ועל כן אינכם צריכים הרדמה או זמן החלמה בסיום התהליך.

התוצאות מתקבלות ומעלימות עד שמונים אחוזים מהצלקת. לגבי תיאום ציפיות לתוצאות זהו דבר שיש לעשות בפגישת הייעוץ עם הצוות, או עם הרופא שבחרתם לצורך ביצוע הטיפולים.

הסרת צלקות בלייזר – כך תבחרו את הצוות המתאים לכם

אנחנו יודעים שבחירת צוות רפואי היא לא דבר פשוט. יחד עם זאת, זוהי גם בחירה שאסור שתעשו אותה לבד. כשאתם מתחילים לחפש את הצוות שיסייע לכם מומלץ ואף רצוי שתעשו זאת כשאתם עם חברים, קולגות או משפחה. ההחלטה היא שלכם, אבל תמיד טוב שיש עוד עיניים ועוד אוזניים.

בחירה של רופא, או צוות מיומן זה או אחר לטיפול הסרת צלקות בלייזר או אפילו טיפול הסרת נימים או הסרת נגעי עור חייב להיעשות בקפידה ובכובד ראש.

כמו שאתם בוחרים איש מקצוע לטפל בבית, גם כאן עליכם לבקש חוות דעת, ביקורות והמלצות אותנטיות. חשוב לשוחח עם לקוחות עבר, לקוחות נוכחיים ולשים את האצבע על איכות, שירותיות, סבלנות וכמובן מקצועיות.

תנו גם לכימיה ביניכם לבין הרופא והצוות הרפואי מקום. לתחושת הבטן יש תפקיד משמעותי מאד בתהליך והיא חלק מרכזי בהצלחת הטיפול ובתוצאות לשביעות רצונכם. אחרי הכל, אתם מפקידים כאן את גופכם בידיים שחשוב שתדעו שאלו הידיים הטובות ביותר שרק ניתן, ולכן, אל תהססו לבצע את כל הבדיקות הרלוונטיות.

הסרת צלקות בלייזר – שאלות ותשובות

  • תוך כמה זמן רואים תוצאות?

תוצאות תלויות בסוג הצלקת, ובסוג העור ולכן לא אפשרי לדעת בוודאות מהן התוצאות הסופיות. טווח התוצאות המשוער ינתן בפגישת הייעוץ ותוך כדי תנועה במהלך הטיפולים.

  • כמה טיפולים צריך?

באופן כללי סדרה של עד 4 טיפולים לצלקות שהן בינוניות ועד קלות. צלקות קשות עד 7 טיפולים. כמובן שגם כאן, הכל מאד אינדיבידואלי.

אם נהנת לקרוא, נשמח שתשתף את המידע:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
נושאי המאמר
ליצירת קשר:
מאמרים קשורים:

הצהרת נגישות

אתר hasara מחויב להתאמות נגישות לאנשים עם מוגבלויות בהתאם להוראות תקנה 35. האתר עומד בדרישות הוראות תקנה 35, התקן הישראלי תי 5568 המבוסס על מסמך

קרא עוד »